Homepage
Bestuur
Gastenboek
2009
Programma
Wie deed mee?
Fotos overig
Fotos Dag1
Fotos Dag2
Fotos Dag3
Sponsors
2008
2007

SOK pagina voor 2009. Dit jaar is het thema boerendorp.

SOK 2009 Informatie : Boeren huttendorp

Donderdag 20-aug start de huttenbouw op het inmiddels bekende terrein aan de schriksestraat. Bij de inschrijving zal iedere deelnemer een bewijs van inschrijving krijgen met zijn of haar naam erop. Ook kan er dan meteen betaald worden. De kosten bedragen €10,- voor alle 3 de dagen of €4,- per dag.

Donderdag: tijd 10:00-16:00
Om 10:00 opent SOK haar terrein voor de huttenbouw. Vanaf dat moment kunnen de deelnemers betalen en hun bewijs van inschrijving ontvangen. Voor diegene die zich nog niet hebben ingeschreven kan dat ook nog op deze dag op het terrein zelf. Betalen kan alleen contant en bedraagt €10,- .

Na de inschrijving verzameld iedereen zich in de grote tent. Hier krijgt iedereen te horen wat er die dag op het programma staat.
Aangezien het thema boerendorp is, zal er ook in die stijl gebouwd gaan worden. In de tent zullen er voorbeelden gegeven worden voor als je zelf nog geen idee hebt wat te maken. De hele donderdag staat in het teken van bouwen. Natuurlijk zijn er met je hut ook punten te verdienen die mee tellen voor de 1e prijs. Net zoals vorig jaar gaat het er helemaal niet om of papa het beste kan bouwen, originaliteit en vindinrijkheid, maar ook inzet wordt natuurlijk ook beloond.

Het bouwen duurt dus de hele dag en natuurlijk hebben we die eerste dag zoveel mogelijk papa's en grote zonen nodig. Aan het eind van de dag verzameld iedereen zich weer in de grote tent om samen de dag af te sluiten.

Vrijdag: tijd 10:00-16:00 en 19:00-0:00
De dag start weer met een samenkomst van iedereen in de tent. Ook hier krijg je weer te horen wat deze dag precies gedaan gaat worden.

's Morgens (als het weer het toelaat) kan jullie hut aangekleed wordden. De laatste puntjes kunnen bijgewerkt worden en jullie boerenhut kan een kleurtje gegeven worden. 's Middags is het tijd voor spellen die allemaal met boerenthema's te maken hebben. Wat die spellen zijn houden we nog even als een verassing. Ook deze dag eindigt gezamenlijk in de tent om 16:00.

Om 19:00 's avonds is het tijd voor het avondprogramma. Kinderen van 9 jaar en ouder kunnen hieraan deelnemen. Voor dit gedeelte hebben we een aantal ouders nodig met vervoer, want zoals gebruikelijk gaan we weer naar het Bergharense bos voor een spannend spel. Na afloop is er de mogelijkheid nog even gezellig te blijven onder het genot van een drankje.

Zaterdag: tijd 14:00-0:00
's Morgens kun je lekker uitslapen en je klaar maken voor de laatste dag. Om 14:00 start de huttenbouw zoals iedere dag weer in de tent. Vandaag staat helemaal in teken van de afsluiting. De afsluiting is een heuse boerenbruiloft die door de deelnemers helemaal aangekleed gaat worden.
Natuurlijk vertellen we nu nog niet alle details over het bruidspaar, maar jullie zullen verrast zijn ! Gedurende de middag zullen dan ook samen alle voorbereidingen getroffen worden.

Na de frietjes en een beetje uitbuiken zullen rond 18:00 de feestelijkheden beginnen. Het bruidspaar en alle ouders van de deelnemers zullen opgehaald worden zodat er gezamelijk naar het altaar op het huttenbouw terrein gegaan kan worden. Na terugkomst op het terrein is het tijd voor de slotact en de prijsuitreiking. Daarna is er voor klein en groot voor vermaak en wat lekkers gezorgd. Zo blijven we dan lekker wat nakletsen tot een uur of 0:00 waarna de huttenbouw 2009 officieel wordt afgesloten.

Enkele huishoudelijke zaken
Het is natuurlijk een huttenbouw. Dat betekend dat je zeker niet moet vergeten mee te nemen:
- een hamer
- een tang of breekijzer
- stevige schoenen
- goede zin

Op het terrein bevindt zich een snoepwinkeltje en een terras. Dus ouders zijn ook welkom om te komen helpen of lekker te genieten. Vergeet uw kind dus ook niet wat mee te geven om af en toe een lekker snoepje te kunnen kopen. Voor het eten en drinken is gezorgd, dus daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. Heeft uw kind een speciaal dieet nodig laat het dan even weten door te mailen naar bestuur@sokafferden.nl

Bestuur SOK